Afrika 2012 - 009 : Marakele National Park

8 november 2012 - Thabazimbi, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we naar het Marakele National Park geweest.

Dit is wederom een prachtig park maar weer heel anders dan de Pilanesbergen of het Krugerpark. Het hoogtepunt van dit park is een uitkijkpunt bovenop een berg.

Ik denk alweer 10 jaar geleden zijn Geerje en ik hier ook  geweest en toen reden we rond in een kleinere auto gevuld met loodvrij 91 als ik me goed herinner. Om boven te komen moesten we over een smal asfaltweggetje waar passeren nagenoeg onmogelijk is. Aan de ene kant van de auto bevind zich een berg en een de andere kant een diepe afgrond. Ik weet nog goed dat ik het helemaal niet prettig vond om daar te rijden en ik was zelfs wel een beetje bang.

Boven gekomen kregen we toen het mooiste uitzicht over Afrika voorgeschoteld wat je maar kan verzinnen. Echt adembenemend. Reden genoeg voor ons om dit park dus weer te bezoeken.

Met een grotere auto en de tank gevuld met loodvrij 95 reden we omhoog. Deze keer ging het bijzonder gemakkelijk. W.s. omdat we ook wisten wat we konden verwachten en de auto had er totaal geen moeite mee.

Boven gekomen was het uitzicht helemaal niet helder (heiig weer) en dat was erg jammer. Maar het was nog steeds de moeite waard. We hadden verwacht dat het bovenop die berg een stuk koeler zou zijn en dat was het ook. Bovenop was het 32 graden en onderaan in het park 43 graden.

Beneden in het park hebben we weer diverse dieren gezieen waaronder een kudde kameelpaarden (afrikaans voor giraffen). Ik zal een mooie foto uitzoeken en toevoegen aan de blog.

We waren 's middags om een uur of drie weer terug bij ons onderkomen. En we hebben niets meer gedaan behalve wat boodschappen gehaald. Het is te warm om je te bewegen. Eigenlijk zouden we hier nog wel een dag willen blijven maar omdat het hier nu al dagen zo warm is gaan we morgen weer verder.

We hebben deze vakantie nog geen onderkomen gehad waar we niet langer zouden willen blijven. Dat is een goed teken. Dit onderkomen heeft wel een nadeel en dat is dat het een stukje (2 minuten rijden) van de weg afligt. En dat stukje is behoorlijk hobbelig. Om jullie een indruk te geven zal ik een stukje film toevoegen aan deze reisblog.

Met Geertje gaat het weer de goede kant op.

Omdat we wisten waar we aan be. Misschien kwam het omdat  we wisten wat we konden verwachten, maar met het grootste gemak reden we nu naar boven.

1. Jan en Geertje Ooms:
    8 november 2012
    Wij volgen met veel plezier jullie reisverslag.Fijn dat het met Geertje al beter gaat.Wij vinden 43 graden wel erg warm en het lijkt ons het beste om dan te gaan zitten.Heel veel sterkte gewenst en hart.groeten Nel en Fred.
  2. Erna:
    8 november 2012
    Hé broer en schoooonezus,

Wat een hoop avonturen beleven jullie iedere dag. En wat vreselijk leuk om het mee te beleven via jullie verhalen en foto's. Om het echt te beleven stook ik de kachel hoog op en zet een pot rooibos thee. Zo proef ik Afrika ook een beetje en hoef ik niet zo'n takken eind te vliegen. Wat leuk dat jullie er zo ontzettend van genieten en er op uit trekken iedere dag, zelfs met de lichaamelijke beperking van Geertje. Met welke aap heb je nou weer staan zoenen? Ik kan je ook niet EVENTJES op vakantie laten gaan!!!!!
    Alle gekheid op een stokje. Geniet van elkaar en al het moois om jullie heen. Lieve groet van Marijke en Erna