Afrika 2012 - 010 : Thabazimbi - Louis Trichardt

9 november 2012 - Louis Trichardt, Zuid-Afrika

Donderdag 08 November zijn we 's morgens vertrokken vanuit Thabazimbi naar Louis Trichardt. Het is de laatste twee dagen erg warm geweest en we zijn blij dat we naar (hopelijk) koelere oorden gaan.

De afstand tussen Thabazimbi en Luis Trichardt was 400 km. De laatste 80 km hebben we een escorte gehad van een politie wagen met zwaailichten. Dat ging lekker vlot. Er waren zelfs auto's die de politiewagen hebben ingehaald, maar omdat deze continu de maximum snelheid aanhield of iets daarboven heb ik me daar  niet aan gewaagd. Ik heb het wel overwogen, maar dan alleen maar om in de reisblog op te kunnen scheppen.

In L.T. aangekomen hadden we al snel een onderkomen gevonden. Erg luxe en bij navraag bleek de prijs per nacht ook minimaal 300 Rand te hoog. Toen ik dat dus ook zei tegen de beheerder ging de prijs direkt omlaag naar de 600 R per nacht die wij maximaal neer willen leggen voor een onderkomen plus ontbijt. Eigenlijk voel ik me wel een beetje schuldig want 54 euro voor het onderkomen wat we nu hebben is belachelijk weinig. Geertje zei vanmorgen dat ze hoopt dat het niet per persoon is. Dat hoop ik dus ook niet.

Vandaag 09  november hebben we een heel mooie rondrit door de omgeving gemaakt.