Afrika 2012 - 011 : It's raining cats and dogs

10 november 2012 - Louis Trichardt, Zuid-Afrika

Zaterdag 10-11-2012  (10-11-12) ((grappige datum))

Het is nu 5 uur in de morgen en ik zit op een bank met mn laptop op schoot dit verhaaltje te tikken. Er is geen stroom in de straat dus je zou kunnen verwachten dat ik in het donker zit. De lichtflitsen van het onweer volgen elkaar hier in zo'n rap tempo op dat je geen verlichting nodig hebt. En een herrie dat het is. Het is voor mij een groot raadsel hoe Geertje door deze herrie heen kan slapen.  Ik denk dat dit nu al de vijfde of zesde keer is dat we onweer hebben.  Eergisteren zonder regen. Soms een kwartiertje, Nu echter al uren achter elkaar. We zitten hier tegen een bergrug aan en ik denk dat de wolken de bergen niet over kunnen komen en dat het daarom blijft hangen.

Ik heb een onrustige nacht achter de rug. Om een uur of twee werd ik wakker van geluid wat leek op het verschuiven van meubels. Ik wist dat er w.s. nog een meisje, dat hier werkt, in dit gote huis aanwezig is. (Deze villa is w.s. 3 maal groter dan ons huis in NL) Het meisje hadden we gisteravond laat weg zien gaan en ik wist niet of ze terug gekomen was. En ze zou toch ook niet om twee uur ''s nachts met zware meubels gaan schuiven. Nu lijkt het me ook niet logisch dat inbrekers lopen te schuiven met meubelen, maar al met al vertouwde ik het voor geen cent.Ik snapte niet waar dat onregelmatige geluid vandaan kwam en vond het eigenlijk maar niets. Ik heb eerst eens gecontroleerd of de deur goed op slot zat. Dat was het geval, Om half drie ben ik er uit gegaan en liep ik in mn onderbroek in het donker door dat huis heen. Hopelijk was dat afschrikwekkend genoeg. Even later kwam ik het meisje tegen , nog geheel gekleed in de kleding van de avond tevoren) en die zei dat alles ok was. Op dat moment had ik liever iets gekleder rondgelopen natuurlijk. Nu achteraf denk ik dat het de hele nacht al onweert.

Het is nu vijf over 6.  Een uur is wat lang voor zo'n kort berichtje. Tussendoor echter een tijdje met Theo G."gepraat" via MSN.  Hopelijk liggen jullie nog te slapen en lezen dit later een keertje.

Geniet die dag

1. Ria:
    10 november 2012
    Hallo Jan

Ik hoorde van Hans dat je weer op vakantie was naar zuid Afrika en hij stuurde me je blog door leuk om je te volgen veel plezier nog en de groeten aan geertje