Afrika 2012 - 028 : Shelly Beach - Himeville

30 november 2012 - Himeville, Zuid-Afrika

30 november

De dag begint met een flinke regenbui. Vanwege het weer besluiten we door te rijden en geen dag in Port Shelly te blijven. We hebben een leuk huisje op nog geen 50 mtr afstand van het strand gehuurd. Om echter met dat weer over het strand te lopen zien we niet zitten.

De eindbestemming is Underberg en dat ligt slechts 240 km verderop. Via het Internet huren we alvast een cottage zodat het onderdak geregeld is. Om een uur of 11 vertrekken we en we rijden heuvel op, heuvel af door een landschap waarvan we het vermoeden hebben dat het er erg mooi uit moet zien. Het regent echter zo hard dat we er weinig tot niets van kunnen zien. Wanneer we in Underberg aangekomen blijkt de cottage aan het einde van een onverharde glibberige weg te liggen van 12,5 km lengte. We hebben geen zin deze af te rijden, en bellen de eigenaars van de cottage op om de reservering af te zeggen. Dan begint het aanbellen bij diverse B&B ‘s. We vinden echter nergens een plek om te slapen en vertrekken naar het plaatsje Himeville. Dat ligt 5km verderop. Na weer een paar vergeefse pogingen hebben we rond een uur of 5 eindelijk een B&B gevonden waar nog ruimte is. Het heeft de hele dag bijna non-stop geregend en we zijn terecht gekomen in een gebied waar het 11 graden is. Ik denk niet dat dit de meest succesvolle dag van de vakantie zal worden. lol. ’s Avonds uit eten geweest in een hotel waar ze vijftig jaar geleden voor het laatst iets hebben opgeknapt. Ondanks dat was het eten lekker.